söndag 11 november 2012

Julmarknadspyssel

Jag kommer att stå på Gammlias julmarknad här i Umeå andra helgen i december. Förra året blev det aldrig av men i år så är jag mer förberedd. Jag kommer att ha med främst keramik men också lite stickat och sytt. Sista månaden har jag funderat, planerat och grejat för fullt för att hinna få allt färdigt. Nu i helgen har jag provstickat små julhjärtan. De är prototyper men jag är nöjd, främst med den vita och den randiga, så det blir fler. Knapparna är mina egna keramik-knappar och på det vita hjärtat har jag sytt fast en ihoptråcklad spets bakom knappen. Det vita och röda hjärtat har två små pinglor medan det randiga fick en större pingla. Jag hoppas vi ses på julmarknaden! (I alla fall ni som finns i stan.)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar