tisdag 4 december 2012

Juliga burkar

Det har varit dåligt med inlägg sista tiden. Jag har haft fullt upp inför julmarknaden nu till helgen så bloggen har kommit i andra hand. Mitt lilla pysselrum är så fullt av keramik att det inte finns en ledig plats annat än på golvet. Det svåraste är dock kvar -prissättningen. Det känns ovant att sätta priser på det jag gör.

Här är i alla fall det senaste tillskottet i min julmarknadssamling. Den lilla burken med blått lock har ni ju sett förut men nu är de andra två burkarna också färdiga. Burken med rött lock är kavlad och var den första jag gjorde. Jag hade en föreställning om att det skulle vara mycket lättare att få till trycket om jag kavlade burken. Till mitt förtret så blev den dock inte så jämn som jag hoppats. Locket är drejat och efter kavelförsöket så drejade jag de andra burkarna och som ni ser så var det ju inget problem att få till trycken...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar