tisdag 3 juli 2012

Tea time!

Alla timmar vid drejskivan ger tillslut utdelning när man får samla ihop alla färdiga grejer och ta med dem hem! Nu har verkstaden sommaruppehåll några veckor så jag har försökt få det mesta färdigt. Men jag erkänner att jag inte kunde låta bli att dreja några fler muggar igår.. Sista tiden har jag haft tekopps- och tekannemani... Man blir aldrig helt nöjd med resultaten utan ser hela tiden saker man kan förbättra så plötsligt sitter man där med närmare femton muggar och koppar av olika slag.

Tre stycken av mina öronlösa te/chokladmuggar. Vit tenn mot brun lera blir väldigt effektfullt.

Gröna och blå tekoppar med ugglor!

Tre olika tekannor i tre olika färger-

Dekor på handtaget.

3 kommentarer:

  1. Men Märta! Så himla fint!!!! Finns snart till försäljning på Hemslöjdsbutiker eller?!

    SvaraRadera
  2. Tack Anki! :) Det vore en dröm att kunna sälja! Jag funderar på att gå kurser och kanske kunna starta eget en vacker dag!

    SvaraRadera
  3. Efter noga men kvickt övervägande kan även ett expertutlåtande göras angående de blå och gröna kopparna. Både i storlek och estetik fungerar de utmärkt och fyller sitt syfte!

    SvaraRadera