onsdag 18 september 2013

Första dagen

Idag åkte jag ut till nya verkstaden för att känna in mig lite; fixa i ordning och dreja. Det var flera månader sedan jag satt vid drejskivan så jag var allt lite ringrostig. Det blev i alla fall några muggar och en halvdan kruka som kommer att användas vid glasyrprovningen. Jag måste dock erkänna att det inte blev så mycket av "fixa i ordning" eftersom det var så mycket roligare att dreja. Nästa vecka kommer det att bli ännu mer muggar och förhoppningsvis några skålar också.

Dreja, dreja liten mugg..
Sådant man inte blir så nöjd med kan alltid användas ändå. I detta fall till provbränning och utprovning av glasyr.
Verkstaden ur en lite annan vinkel. Det är fortfarande mycket som ska göras.
Lägg till bildtext






4 kommentarer:

  1. Det ser mycket mysigt ut! När har du inflyttningsfest? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa.. :) Under oktober blir det nog.. Då får du komma ut! :-D

      Radera
  2. Ser fram emot att komma och hælsa på er i Brån snart! Keramikugglor och så lite ull på det!

    SvaraRadera