söndag 6 oktober 2013

Dille på koppar

Snart kommer min ugn att vara på plats i verkstaden och inför dess ankomst har jag såklart tillverkat lite ditt och datt. Än så länge är det mest koppar. Jag älskar att dreja koppar. Det går fort, de går att variera till det oändliga och man kan leka med små detaljer. Jag vet att jag kan vara farlig på det där med detaljer och försöker tänka "less is more" men på något vis har jag svårt att låta bli. Plötsligt sitter det en liten blomma, en liten kamé eller något annat på koppen. Snart är det också dags att börja blanda glasyrer. Att välja vilka föremål som ska få vilken färg och riktigt kul -åtminstone när det blir lyckat! Förhoppningsvis kan jag komma igång till veckan eller i början på nästa. 

Kaméliamuggarna som ska glaseras i vitt.
Små, söta blommor
Som vips råkade hamna på kopparna!



Jag har gjort sex stycken på prov för att se hur de tar sig ut.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar