onsdag 27 november 2013

Härliga glasyrer

Nu har jag äntligen kommit till glasyrbränning av mina alster! Första bränningen gick jättebra och jag blev så nöjd med glasyrerna. Det blev svagt grön, mörkt lila, härligt blått och blankaste vit. Här får ni några smakprov på mina färdiga produkter. Tanken var att köra en andra bränning idag men framemot eftermiddagen började det storma som sjutton. Förra stormen bidrog med strömavbrott så jag vågade inte starta ugnen. Förhoppningsvis har stormen bedarrat imorgon och då kommer snart fler bilder!

Lila blomster och ljusaste grön
Lila
Ljust grön glasyr på två olika leror. Tyvärr blev bilden en gul ton.




1 kommentar:

  1. Hej,
    älskar dina garnskålar och hjärtknappar. Undrar var man kan köpa dessa eller om du bara står på marknader?
    Mvh, Elin
    nilesnos@gmail.com

    SvaraRadera