söndag 2 september 2012

Dessertbuffén

Jag har perioder när jag drabbas av en mani att göra miniatyrer. Den förra omgången gav mig en hemskt och ihållande nackvärk eftersom jag satt flera timmar i sträck men det är så roligt att försöka skapa så smått som möjligt! Än så länge har jag bara gjort sötsaker och en och annan låda i papper och balsaträ men det vore ju riktigt kul att lära sig att göra möbler också. Det är dock ett mer framtida projekt...

Dukat till fest! Chokladtårtor, macaroner, bakelser och praliner! Tårtorna har en diameter på 24 mm.
Prinsessbakelser och annat gott.
När jag kikade runt efter inspiration till bakverk så hittade jag bland annat Stéphanie Kilgasts hemsida PetitPlat: http://www.petitplat.fr/index.php

En dröm för alla som tycker om att skapa miniatyrmat! Jag är långt ifrån lika duktig som hon är men det är kul att inspireras och fascineras. 

Tyvärr är det rätt dålig bildkvalitet. Jag får önska mig en kamera i julklapp!

Får det lov att vara en liten godsak?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar