måndag 3 september 2012

Kameliamuggarna

Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd med mina senaste muggar. Jag har valt att kalla dem Kamelia med med tanke på kamén som pryder varje mugg; enkla, sköna att hålla i och lagom stora för morgonkaffet. (De gjorde sig också bra fyllda med nyplockade bär.) Det är kul att dreja alster i samma form och storlek -åtminstone när det går vägen för det är lite klurigt måste jag säga.

Än finns det blåbär i skogen! Lite lingon hittade jag också.


Det får nog bli fler kameliamuggar men frågan är vart de ska få plats! Köksskåpen är proppfulla och då särskilt skåpet med muggar! Hyllorna bågnar oroväckande... När jag tänker efter så är hela lägenheten proppad med keramik... Jag har börjat slänga sådant som jag inte är riktigt nöjd med för att göra plats till det som jag är nöjd med. Förhoppningsvis får jag sälja iväg lite muggar och skålar på någon marknad under hösten.




1 kommentar:

  1. Märta, dom där är ju jättefina! Vad kul det måste vara att kunna dreja.

    SvaraRadera