torsdag 27 september 2012

Mitt i höstrusket

Det är väl ingen som har missat att hösten på allvar har gjort sitt intåg. Regn och snålblåst, grått och trist. Som tur är balanseras rusket upp av färgsprakande löv, bär och svamp i skogen, äpplen från träden och en och annan härligt solig höstdag! Frysen är full av tranbär, blåbär och svarta vinbär; ingen svamp dock för de är jag så dålig på att hitta -förutom flugsvampen. Jag har till och med gett mig på att måla med olja men just nu ser tavlan så ofärdig och hemsk ut att jag förskonar er från bildbevisen! Lite nytt från ugnen har jag också såklart och nya projekt är på gång. Jag har siktet inställt på en och en annan julmarknad så nu drejas och kavlas det så det ryker. Julinspirationen är däremot lite svår att hitta -det är lite väl tidigt än- så jag har idétorka vad gäller "julig" keramik... Vi får väl se vad det blir. Jag har några grejer på gång som jag har gjort på prov i alla fall.

 

Myrarna är fulla av tranbär!
Syster bakar bröd en regnig dag.



Kaffe på morgonen.
Insidan på muggarna pryds av en liten groda.
Skålar kan man aldrig få för många av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar