onsdag 14 november 2012

Knappast någon idétorka!

Knapparna ligger mig ständigt varmt om hjärtat så här kommer fler i två nya färger. De med svart mönster är mina favoriter och idén kom till mig en morgon när jag vaknade tidigt och inte kunde somna om. Eller anledningen till att jag inte somnade om berodde på att knappidén dök upp i huvudet och att jag inte kunde släppa tanken just då. Det händer mig var och varannan morgon numera; att keramikidéer kläcks i arla. Men det är samtidigt jobbigt för jag somnar ju inte om! Hur som helst, jag har först glaserat knapparna i svart. Efter att de fått torka till så har jag torkat bort glasyren med en fuktig svamp. Glasyren stannar dock kvar i mönstret varpå jag doppar knappen i transparent blank. Eftersom knapparna är gjorda i porslinslera blir de perfekt vita mot det svarta. De blå knapparna är doppade i den rätt knepiga glasyren koboltblå som lätt blir flammig och ojämn men här blev det ändå rätt stabilt.Glasyren passar bra till mönstrat eftersom den framhäver mönstret väl.




1 kommentar:

  1. Gah underbara! Du skickar med mig ett gäng av de också i helgen va? Visst jobbar du torsdag?

    SvaraRadera