onsdag 28 november 2012

Pyssel med ljuslyktor



Nu är mina två ljuslyktor målade och väntar på den sista bränningen. Jag har använt engober i olika färger samt glasyr på några små detaljer och i själva ljushållaren. Det bruna som syns på plattan och på utsidan av ljushållaren är järnoxid. Även granen är målad med oxid som jag sedan har torkat bort med en våt svamp. Om jag får till det rätt kommer oxiden att ge ljuslyktorna ett lite gammalt uttryck. Har jag inte fått bort tillräckligt av oxiden blir det mesta svart... Nu när jag tittar på bilden inser jag att jag hade behövt få bort mer på just plattan och ljushållaren. Där kommer det mest troligt att bli för mörkt. Ibland är det riktigt plågsamt att kika ner i ugnen för att se de senaste resultaten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar