måndag 11 februari 2013

Ännu mer ugglor..

Jag har fler ugglor på gång. Det är lätt att bli manisk när det är riktigt kul! De två senaste tillskotten är glasögon prydda varav den ena är en bokmal, eller en riktigt klok uggla. Jag tänkte prova att använda både engob och glasyr på dem och då engob på ögonen, glasögonen och böckerna medan resten (själva kropparna) blir glaserade i någon passande färg. Fortsättning följer...

En "blommande" uggla.
Bokmalen tar form.
Böckerna skär jag först ut i passande storlek. Sedan kavlar jag ny lera tunt, tunt och skär ut till en bokrygg.
En tung trave böcker på huvudet.
Boktraven pryds av ett äpple.





3 kommentarer:

  1. Hej Märta!
    Vilka fina ugglor du har skapat, ser fram emot att se dem i färg :)
    Jag har skickat dig ett meddelande via din Epla-shop, ser fram emot ditt svar :)
    Hälsningar Linnéa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad kul att du gillar ugglorna! :) Slutresultat med färg kommer snart. ;)

      Radera