torsdag 7 februari 2013

Ugglor i mossen

Ugglorna har fortfarande inte tappat popularitet så jag har hakat på trenden. Här är ett helt gäng, tre i svart lera och två i vit. Undrar bara hur man ska glasera dem för att få "rätt" stil? Grön? Röd? Vit? Turkos? Brun? Ibland är det jättesvårt med färgvalen! Jag kan ha en tanke om hur jag vill att det ska se ut men sedan blir det inte alltid så bra som jag trodde det skulle bli. Men ett gäng färgglada ugglor blir nog ett bra val hur som helst!

Till ögonen har jag använt ovansidan av en liten vallmofrökapsel och för att göra mönstren runt ögonen och på ugglornas kroppar har jag dels använt tandpetare och dels den yttersta delen av vallmostjälken.


Lilla bebisugglan!

1 kommentar:

  1. Hur har jag kunnat missa dina ugglor? Toppensöta är vad de är :)

    SvaraRadera