onsdag 6 februari 2013

Skulpturförsök nr: 1

Och ja, den är inte i närheten av Sarah Regan Snavelys skapelser som jag skrev om i mitt förra inlägg. Hur gör hon!? Kajsa fick agera ofrivillig modell och hon tyckte att matte var både oförskämd och jobbig som tryckte upp en kamera i nosen på henne medan hon var mitt inne i en av sina många skönhetssömner! När jag sedan skulle få till en underkropp var leran för mjuk så benen mosades ihop... Det såg ut som en supersvankande vinthund. Och det blev heller inte riktigt proportionerligt. Suck! Eftersom jag har använt mig av svart lera, för första gången, så funderar jag på att använda vit glasyr. Ni får väl se slutresultatet sen.

1.
2.


3.
4.


"Vad gör du nu?"
"Men lägg av då!"


5. Nosen avkortad och ögonen omgjorda tre gånger

Hur ser det ut när du sitter Kajsa?
"Om jag får en bit godis så ställer jag upp!"


Som en säck potatis till ben...
Men ser rätt bra ut bakifrån. :)

2 kommentarer:

  1. Men hjälp vilken snygg hund! Och dina ugglor med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-D Jag övar och försöker lära mig att det finns annat man kan göra med leran än att dreja. ;)

      Radera