lördag 2 februari 2013

Frosty the snowman

Förutom mina två ljuslyktor med julgran, paket och sittande nalle gjorde jag en ljuslykta med en snögubbe. Snögubben har sällskap av en nyfiken hare och två domherrar. Jag har målat med engob i olika färger förutom själva ljushållaren som invändigt är glaserad med turkos glasyr. Enstaka detaljer, som snögubbens ögon, är målade med transparent glasyr för att skapa lite effekt.

Jag har aldrig varit förtjust i att skulptera. Fingrarna gör aldrig det jag vill utan skapar klumpiga tingestar istället för de tjusiga figurer jag har i huvudet. Sist jag provade var under gymnasietiden och jag tyckte det var otroligt tråkigt och frustrerande. Nu tyckte jag att det var riktigt roligt; kanske för att jag har lärt känna leran bättre. Fler skulpturprojekt är på gång men jag behöver öva, öva och öva.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar