torsdag 21 februari 2013

Ur samlingarna

Jag är noga med att ha ordning och reda omkring mig men knappast när gäller min egen arbetsplats. I lägenheten har jag ett eget litet rum vigt åt pyssel av allehanda slag men oftast är rummet så belamrat att jag ändå flyttar ut till köksbordet när jag ska jobba med något projekt. Inte speciellt populärt när projektet blir liggandes över hela köksbordet i flera dagar så nu har jag tagit mig i kragen och rensat i mitt lilla arbetsrum. Som vanligt när jag ska storstäda så kan jag inte låta bli att samtidigt gå igenom mina burkar och lådor för att kika på mina pinaler. Det gör visserligen att städningen drar ut på tiden men samtidigt får jag ju lite inspiration av materialen och färgerna.

"Pärlor och paljetter, pärlor och paljetter!"
För något år sedan kunde jag inte låta bli att haka på tassel-trenden.... Men kanske får jag användning för dem... ..tillslut...
Härliga, färgsprakande silkestrådar som jag lånat av mamma.
Jag använder silkestrådarna till mina trådrullsörhängen.
Ett urval av mina spetsar.
En liten avställningsyta på ena skrivbordet...









1 kommentar: