tisdag 22 oktober 2013

Experimentera mera!

Framöver är det glasyrer och engober som står på schemat. Idag blandade jag prover på engober och det blev rosa, gul, mintgrön och blågrön. Det är bara att hoppas att de blir så fina som jag hoppas!

Färggrant värre!
Ett projekt som jag ska börja med är att göra egna stämplar. För några veckor sedan gjorde jag en stämpel med hjälp av en så kallad "soft cut" och linoleumknivar. Motivet blev min nio månaders saluki Mollys farfar, Al Wathba Umm Lajj ibn Sahib (eller Umme som han kallas). Idag provade jag att använda stämpeln på en testmugg och använde järnoxid blandat med vatten. Det blev lite blaskigt och kladdigt så jag får prova mig fram. Trots allt blev resultatet rätt bra så nu blir det till att karva fler stämplar i olika motiv!

"Umme"


2 kommentarer:

  1. Hej
    Så fina saker du gör! Hittade din sida när jag googlade på "drejad skål för garn" efter att ha sett sådana på Ravelry. Hur säljer du dina alster? Kan jag beställa något? Jag kommer hur som helst att börja följa din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack! Vad glad jag blir! :-D Det går bra att beställa. Just nu är jag precis i uppstarten av min verksamhet så jag har i dagsläget inga färdiga alster men de är på gång. Jag tar beställningar allteftersom de kommer in men eftersom jag inte har ett färdigt sortiment än så kan man få vänta lite längre än normalt. :) Du kan komma med önskemål på storlek, färg och ev dekoration. Jag har lite olika priser beroende på storlek.
      Vill du göra en beställning kan du maila mig på: martahedvall@gmail.com eller ringa på 0738081080
      Ha det fint! :)

      Radera