tisdag 8 oktober 2013

Kreativt i Brån 110

Jag sitter som tur är inte ensam ute i verkstaden i Brån 110. Bland andra jobbar min kära vän Lillemor Elfgren där med sitt företag Limmo-design. Jag drejade skålar hela dagen och mellan varven tog jag mig en väl behövd vilopaus inne på Lillemors rum. Det är alltid lika kul att titta på när hon jobbar med sina fiber och garner. Idag arbetade hon vid kardmaskinen och det är nästan lite meditativt att titta när hon lägger fiberbit efter fiberbit på kardrullen, vevar några varv och så på med nästa fiberbit och så lite glitter. Det blir så fina färgkombinationer!

Själv blev jag riktigt nöjd med mina skålar som exempelvis kan fungera som soppskålar. Frågan är vilken glasyr jag ska använda på dem? På fredag blir det en till tur till Brån och då blir det fler små skålar och några garnskålar.

Kardmaskinen med vitt, blått och glitter.

Fiber som ska spinnas till garn.

Skålarna fick en liten kant som en extra detalj.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar