onsdag 30 oktober 2013

I förkylningens tecken

Som vanligt tror jag att jag ska kunna galoppera genom förkylningstider utan att själv bli drabbad. Ofta blir det just så men ibland inser jag att min kropp inte är en maskin. Jag har haft fullt upp med allt möjligt utan tid att vara ledig så i lördags vaknade jag förkyld. Jag har fortfarande inte haft tid att vila men jag har hunnit med massor! Eller en del i alla fall. En av de trevligaste nyheterna är att arbetsförmedlingen har godkänt min ansökan om starta eget-bidrag så från och med i måndags och sex månader framåt får jag ett litet ekonomiskt stöd varje månad! Hurra!

I övrigt försöker jag just nu hinna med allt som ska hinnas. Det går sådär. Mycket är inte på plats i verkstaden och saker och ting tar längre tid än vad jag hoppats. Nu har jag i alla fall bränt en omgång och imorgon kommer jag att kunna öppna ugnlocket. Håll nu tummarna för att allt höll! 


 Det är fullt upp med skapande inför årets julmarknad på Gammlia. Dessa uggleljuslyktor på fat kommer att vara med. Varje fat har fått en uppsättning uggleklor!

Idag tog jag mig dessutom i kragen och pytsade över alla råmaterial i täta förpackningar. Någon hade gett upp sin träning och lämnat flera burkar med proteinpulver i soprummet. Skrotnisse var framme igen! De fungerar perfekt som förvaring av råmaterial! Och de var g-r-a-t-i-s. Och gratis är som vi vet väldigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar