torsdag 18 oktober 2012

Tomtar på loftet!

Jag vet, jag är tidigt ute men jag har ändå inte kunnat låta bli att göra några muggar med julmotiv. Nissarna och stjärnorna är gjorda med hjälp av stämplar som jag försiktigt pressat mot leran. Jag har en idé om att använda vit engob (lerslam med färgkropp) på muggen för att sedan kunna lägga glasyr endast i nissarnas konturer. Kanske röd glasyr i mössorna och hjärtana och svart i resten. Men, om det är praktiskt möjligt vet jag inte. Eller möjligt är det kanske men om det blir ett bra resultat är en annan femma. Vi får väl se.



2 kommentarer:

  1. Jag skulle rösta på att låta dem vara enfärgade. Mer stilrent och användbara året runt. Ser riktigt proffsigt ut!

    Mvh,
    Patrik Hjort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Patrik! :) Det var min ursprungliga tanke, att bara ha en färg. Kanske gör jag så ändå. :)

      Radera