måndag 8 oktober 2012

Sticktillbehör och regniga dagar

September brukar kunna bjuda på många soliga och fantastiska dagar men i år har månaden mer eller mindre regnat bort. Som tur är finns det massor med kul att göra inomhus som till exempel att sticka. En stor kopp te och en stickning kan muntra upp humöret under de dagar så höststormarna rasar som värst. En sak brukar jag dock störa mig på när jag stickar. Det är när garnnystanet studsar iväg till höger och vänster eller tvärs över golvet. Nu har jag drejat några garnskålar som hindrar garnet från att studsa iväg över rummet. Garnet dras ut genom antingen ett av hålen eller ur skåran.

När man väl har stickat färdigt, kanske en halsduk eller en mössa, så kan de ju alltid prydas med en eller ett par knappar. De här är röda som löven i trädet utanför fönstret. De regniga dagarna är räddade!




2 kommentarer:

  1. Åååh, så fint och fiffigt! En sådan önskar jag mig i julklapp!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vet aldrig vad jultomten kommer med! ;)

      Radera